• Portfolio
  • Illustrationer
  • Om/Kontakt

Julie Flansmose – Art Director & Illustrator

  • Portfolio
  • Illustrationer
  • Om/Kontakt

Arla Fonden
visuel identitet

Kunde: Arla Fonden

Opgave: Art direction, visuel identitet

Arla Fonden arbejder for styrkelse af børn og unges bæredygtige madvaner og benytter sig af hvad de kalder Arla Fond metoden, hvor SMAG og fokus på de 5 grund­smage er fundamentet for alle aktiviteter. Derfor er grundtanken i den visuelle identitet, at benytte et formsprog, der udspringer af en teori omkring smagssansen:

Flere videnskabelige undersøgelser viser, at mennesker systematisk matcher særlige former med særlige smagsstoffer. Fx forbinder folk sødt med runde former, mens bittert, salt og surt opfattes med mere spidse og kantede former.

Denne teori er brugt som kernefortælling i Arla Fondens visuelle identitet, startende fra A-mærket, der er en del af logoet, som er skabt ud fra at indeholde både de runde, de spidse og de kantede former - altså de forskellige grundsmage.

Fondens arbejde er videns- og evidensbaseret og fundamentet er faglighed og troværdighed. Derfor giver det god mening at lave en visuel identitet, der også er hæftet op på teori og videnskab. – Jeg har valgt at kalde det et “videnskabeligt formsprog“, så konceptet på denne måde understøtter de overordnede værdier.

arlafonden.dk

AF_logo1.png
AF_amærke.png
AF_Amaerke2.png
AF_tshirts.png
AF_pins_bred.png
AF_flyer.png
AF_madmodig.png
AF_forklæder.png
AF_hæfteBred.png
AF_mulepose.png
AF_posters1.png
AF_posters2.png
AF_aværdier.png

Julie Flansmose / LYNfabrikken / Vestergade 49b / 8000 Aarhus C / T: 22824020 / M: mail